מפגש 5
נזכרים ומזכירים:
מהי פסקה?
מבנה רציף ולכיד באמצעות מילות קישור – אילו מילות קישור אתם כבר זוכרים
איך מוצאים את המשפט שמוסר את
הרעיון המרכזי – נשאל על מי מדובר ומה אומרים עליו?
תרגול: זיהוי חלקי הפסקה
לפניך מספר פסקאות, קרא אותן ובצע את המשימות הבאות:
- מתח קו מתחת לרעיון המרכזי של הפסקה.
- הקף בעיגול את משפט הפתיחה של הפסקה.
- סמן בסוגריים ( ) את משפטי התמיכה.
- הדגש בטוש זוהר את משפט הסיום.
קיימות שיטות לימוד שונות. אחת מהן היא שינון בעל- פה. לשיטת לימוד המבוססת רק על שינון בעל- פה – חסרונות. ללומד בעל- פה יש נטייה לשכוח מה שנלמד תוך זמן קצר. בנוסף לכך הלימוד הופך למלאכה אוטומטית בלי כל התעמקות והבנה. יתר על כן, השיטה משניאה את הלימוד על התלמיד. מכאן שרצוי ללמוד בדרך שונה מזו של שינון בעל-פה.
הפרסומת הולכת ותופסת יותר ויותר מקום מרכזי בחיינו. הפרסומת פועלת עלינו בדרך של שטיפת מוח. היא מנצלת את חולשת הצופה כדי לשכנעו. למשל, לקנות סוכריות להרזיה מהירה. מי אינו רוצה לרזות מהר ובעזרת סוכריות….?. נוסף על כך, הפרסומת משתקת את חוש הביקורת שלנו, ולכן חשוב לחדד חוש זה אצל ילדים ומבוגרים כאחד. זאת ועוד, בשידורי הפרסומת חוזרים פעמים רבות על שם המוצר, וכך הוא נקלט במוח ללא מאמץ מכוון. אי לכך יש להתייחס לפרסומת ב”כבדהו ובדקהו”.
הקריאה בעיתון יומי חשובה לכל אדם. היא מעדכנת את הקורא באירועים המתרחשים בארץ ובעולם. בעזרת הקריאה בעיתון רוכש האדם ידע על החברה בה הוא חי, ומבין אותה יותר. קריאה קבועה בעיתון מטפחת באדם הרגלי קריאה טובים. מכאן, שיש חשיבות רבה בקריאת עיתון מדי יום ביומו.