קוראים לומדים ומצליחים

מי מפחד ממיצ”ב?  אין מצב

לפניכם מאגר של טקסטים כהכנה למיצ”ב.  לחצו על הכותרת האדומה  כדי להכנס לאתר של  תמר משאל

ממליצה על טקסט אחד ביום ובסוף שבוע מבדק עצמי ללא תיווך של המורה.
בסופו בודקים ביחד עם התלמידים ומזהים את נקודות החולשה.
בנוסף ממחישים לתלמידים איך מוצאים תשובה לשאלה של הסקת מסקנות: מפרקים את הפסקה בה נמצאת התשובה על פי השלבים של הבעה בשלבים:
1. מזהים את המשפט שמוסר את הר”מ.
2. הופכים אותו לשאלה – מדוע/כיצד?
3. כל שאר המשפטים בפסקה עונים על השאלה, וזאת בדרך כלל התשובה.
4. מאודדד חשוב לעבוד על מילות קישור שמסייעות בהבנת הנקרא:
אם למשל שואלים מהן הסיבות הרי שמילות הקישור מסייעות למצוא את הסיבות.
אם שואלים מה דעתו של הכותב….?
מילות ויתור (למרות זאת, אף על פי, על אף…) רומזות על דעתו של הכותב. כלומר, למרות כל הסיבות שהעלתי לטובת העניין, הכותב מביע דעה אחרת.
מילות הויתור = בניגוד למצופה. אנחנו מצפים למשהו אחד ופתאום צץ משהו מנוגד למה שציפינו.
לסיכום, ככל שיעבדו על יותר טקסטים יהיו יותר מיומנים, יעשירו אוצר מילים וירחיבו אופקים.
בנוסף מקדישים זמן להמחשת כתיבת תשובה מיטבית באמצעות הבעה בשלבים.
כדאי ורצוי לתלות את השלבים (השיר, המודל) על קיר שפה בכיתה כדי שיהיה אל מול עיניהם.

להורדת הקובץ לחצו
כניסת משתמש למערכת

נתונים נשמרו בהצלחה!